Politikern

Jag har inga ambitioner att bli politiker. Ingen önskan att leda. Jag vill leva mitt liv, jag vill att du får leva ditt liv.

Den sista meningen gör att jag väljer att ta på mig rollen som opinionsbildare, förespråkare och politiker.

Jag är helt övertygad om att vi kan bättre, du och jag.

Under 90-talet och början av 2000-talet röstade jag på Miljöpartiet för jag anser att miljön behöver vara representerad.

2006 röstade jag på Alliansen då de där och då var en grupp som presenterade en idé och metod för att ta landet framåt och övervakningsamhället som drevs fram av Socialdemokraterna skrämde mig.

2010 röstade jag på Mona Sahlin, en av de tuffaste politikerna vi har i Sverige.

Till EU valde jag de två tidigare gångerna Marit Paulsen som jag sprang på i början av 2000-talet, i Nordstan i Göteborg, och fick liten bok om EU. Djurskyddet behöver vara representerat.

2014 är det F! Feministiskt Initiativ som gäller. Allas rätt att bli behandlade på samma sätt behöver vara representerade.

Vårt politiska system bygger på att vi driver frågor vi anser är viktiga.

Uppstickarna är hungriga, fokuserade och engagerade, de skapar förändring.

image

Politikern