Upp är ner, ner är upp?

Den senaste tiden har jag funderat, vänt och vridit på saker i vanlig ordning för mig.

Ideell Arbetskraft

Jag har under ett halvårs tid nu haft nöjet, plågan, privilegiet att vara en del av Sverok Väst, ett nöje som nyligen förlängdes på det extra årsmötet, vilket gett mig tid för eftertanke.

Mycket av min tid har gått åt här, till, tja, saker som i efterhand känns ganska, bortkastade? Min uppfattning har ganska hårt kolliderat, vid flertalet tillfällen med verkligheten och det har varit en ovanligt smärtsam upplevelse. Ur det hela kommer något bra, en plan, en framtid och en mer utvecklad version av mig själv.

Det är med stort nöje jag nu finner att fokuset börjar hamna rätt, att det kan bli något riktigt bra, något värt namnet, värt att se upp till, återigen.

Affärsmanen, myten eller legenden?

Jag har lagt allt mindre tid på mitt företag, det har fått en del, men då jag tappade inriktningen efter årsskiftet så har det mest befunnit sig i ett läge av ingenting. Så det har blivit mer myt än legend. Något som nu är påväg att ändra sig, med ett nytt bolag, nya idéer och nya möjligheter. Mer reklam mindre tråkig teknik, jag finner att teknik inte längre roar mig, alls. Människor, ord, tankar, budskap, engagemang, kunskap, det är saker som driver mig.

Politikern

Jag är inte längre politiskt aktiv utan har klivit av Demokratisk Allians, det blev tyvärr inte vad jag hoppats på och åsikterna och innehållet blev för mig oacceptabelt.

Studenten

Det är fantastiskt kul att plugga, att få vara del i den kulturen, i den världen, något av ett kreativt kaos av idéer och möjligheter. Dock så känner jag att utmaningen oftast inte infinner sig, och det gör att jag inte allt för sällan inte har den motivation och drivkraft jag önskat, men det blir bättre, intressantare ju längre jag kommer, så, det finns en god chans att jag blir fast i den världen under lång tid framöver.

Ledaren

Det senaste året har varit, galet, jag har blivit student, företagare, distriktsaktiv som sekreterare i Sverok Väst, ordförande för Varberg Konvent – WarCon, samt varit med och startat FS(tm). Jag gillar när det händer saker och är inte svår att ta saker i egna händer. Nu mer än någonsin är det dags att sätta mina förmågor som ledare på prov, är jag något bra på det alls? Kan jag delegera det som behövs? Klarar jag av att engagera, motivera och inspirera de runt om mig så att vad som behövs blir gjort?

WarCon var en stor framgång, Sverok Väst är påväg med stormsteg framåt, båda till viss del tack vare mig, men knappast enbart. Airsoft Varberg har i det närmaste fallit ihop, jämfört med föregående år, men levererar fortfarande otroligt bra jämfört med inget alls. FS(tm) kör sina speldagar, varannan vecka, det är kul, bara kul. Mitt företag är det enda som inte gått sådär lysande, mest för jag haft, roligare saker att göra, det är dags att ta tag i det och se till så det blir roligt, det som saknas är roliga personer att arbeta med.

Insikten, slutsatsen

Är att jag har väldigt många ytterst kompetenta och värdiga personer runt om mig, som skapar den helhet jag befinner mig i och det är ett rent nöje att ta nästa steg, mot nästa dag, nästa utmaning, jag bara älskar att bygga organisationer och låta engagemang, idéer och hopp växa till oanade nivåer, i gemenskap, samverkan med alla de fantastiska personer som är runt omkring mig.

Upp är ner, ner är upp?