Vinter, nyårslöften och framtid

Det har hänt en del, som vanligt, sedan jag senast skrev här, mitt nyårslöfte, mer arbete, mindre sömn verkar falla väl ut, och ser ut att vara möjligt att uppnå.

Studenten
Sen i September 2009 är jag en glad student i Lund, PA-Programmet läser jag, vilket fått många av mina vänner att hajja till, då de skulle kategorisera mig som teknikgeek snarare än HR-gubbe.

Men, valet är logiskt, då jag alltid verkat för att motivera och samverka med personerna runt mig, folk brukar ha lätt för att komma till mig och prata med mig, och jag älskar att se potential och engagera mig, så det känns som helt rätt val. PA står för Personal och Arbetsrätt, efter tre år i Lund kommer jag att kunna kalla mig ”Personal och Arbetsrättsvetare”. Utan att tveka kan jag påstå att det känns som jag hittat hem, och Lund är en fantastisk stad, som känns som att komma hem.

Företagaren
Företaget har fått ta ett steg bakåt för allt annat jag gör och har blivit ett sätt för mig att generera kapital nog att finansiera allt kul jag vill göra, det är roligt att bygga verksamhet oxå, men tja, plugga och lära sig nya saker är absolut nödvändigt, så det går före.

Föreningsbyggaren
Min förening, Airsoft Varberg, som jag är mäkta stolt över, växer så det knakar, vi syns, hörs, finns, och responsen är underbar, jag stortrivs, det är riktigt kul att kunna engagera och arbeta med så många intressanta människor.

Sen mitten av februari 2010 är jag Sekreterare i Sverok Väst, kan inte riktigt förstå det ännu, det känns otroligt, det är bland det mest fantastiska som hänt mig,  Sverok är något av min Enhörning, så att få sätta mitt namn i samma mening känns oerhört, stort, det är med otroligt engagemang och med en otrolig vilja att verka för helhet och samverkan som jag tar mig ann uppgiften, det är, en sann, ära.

Politikern
Sen en tid tillbaka är jag en del av Demokratisk Allians, ett relativt nystartat parti som startats ur askorna från Sverige Demokraterna, (för att ingen ska missförstå, jag är för fri invandring och ett öppet sverige, SD är inte ett parti jag någonsin skulle kunna rösta på, inte ens under vapenhot) det är minst sagt intressant att få vara med under uppstarten och med direkt fokus på det kommande valet att se hur det arbetas och hur det fungerar med politik, jag har många åsikter, men är en novis i partibyggande, så jag står i bakgrunden och låter mig förundras över det engagemang politiken består av. Det är en intressant resa, utan givet slut, mina åsikter och vad jag kommer att rösta på är och förblir dock öppet.

Utbildning
Är ett ord som gång på gång återkommer i allt jag gör, föreningen arrangerar workshops, och jag blir allt mer intresserad av att verka för och med utbildning, det är kul att lära och läras. Mitt favorit citat av George W Bush står sig ganska bra,

We will choose to act confidently in pursuing the enemies of freedom
— or retreat from our duties in the hope of an easier life.

We will choose to build our prosperity by leading the world economy

— or shut ourselves off from trade and opportunity.

In a complex and challenging time, the road of isolationism and protectionism may seem broad and inviting

— yet it ends in danger and decline.

The only way to protect our people, the only way to secure the peace, the only way to control our destiny is by our leadership

Source: George W Bush, President, USA,  State of the Union 2006

så jag tror fortfarande på ledarskap genom innovation.

Vinter, nyårslöften och framtid