Mer joomla, pirater, och ekonomi…

Joomla tar sej bra för mig, lär mig med stormsteg, riktigt kul, man får gräva en del och det tilltalar mig.

Piraterna verkar få det allt svårare, med tillslag och nerslag, sajter försvinner och servrar går ner, samtidigt som piratpartiet växer så det knakar, i sverige går tillväxten bakåt, i kina ligger den fortfarande över 8%, kanske säjer det något om värdet av upphovsrätt. I vissa fall är jag emot andra för, jag bara undrar, vad skiljer en konstnär från en musiker, eftersom konstnären får betalt en gång för sitt original, medan musikern behåller originalet och säljer kopiorna, bara för att sen hävda att denne ensam får göra kopior, snurrigt, vansinnigt.

Var dag kan man läsa i våra stora tidningar om profeterna som förutspådde krisen, ser mig inte som profet, men nog kan jag räkna till två och insåg att det skulle komma, och är glad över att det kom, äntligen säjer jag bara.

Jag bara undrar, var är stoltheten, de rätryggade och rättfärdiga, i krisen, tycker det ser ut som alla springer runt blinda och stoppar i sig allt de kommer över, i ett desperat försök att kompensera att de inte kan se.

Om Saab kan dö, så kan bankjävlarna göra det med, de har rånat småföretagare och privatpersoner länge nog, med sina kortavgifter och neråtgående fonder som deras så stora experter gett råd om.

Mer joomla, pirater, och ekonomi…