Joomla

Så har jag åter bestämt mig för att brottas lite med Joomla, och har funnit att det är ganska trevligt, fast det har ett rent ut sagt stenålders sätt att hantera användargrupper, tom en 5åring kan bättre än så, men i övrigt är det mycket trevligt och känns som en mycket mogen produkt som jag gör mitt bästa för att bli bra på. Mycket får man dock fortfarande lägga egna händer på, kvalitetssäkringen är det lite si så där med, så har ett antal glada uppdateringar för tillägg och annat jag använder som jag hoppas utvecklarna blir glada över, funderar på att sätta upp en egen joomla sektion på min hemsida, architechtsoftomorrow.com

Öppenheten tilltalar, på tal om vilken, IPRED, ACTA och övriga börjar skrämma mig, som vanligt kan samhället inte göra saker lagom, utan det är inte alls eller totalt för mycket.

Skrämmande, personligen förstår jag inte varför vissa grupper skall ha extra stöd i lagen mot andra, det är inte rättvisa och jämlikhet för mig.

Samtidigt går vi mot spännande tider, som tidigare arbetare i kassasystemsbranchen e jag förvånad över den vilja som skattemyndigheten har att krossa näringsidkare, om de bara anade hur många verksamheter som faktiskt är i det närmaste ideela, och drivna med kul, intressant och motiverande som argument och inte profit och fusk.

Antar det blir som med Försäkringskassans jakt på fuskare, dvs oskyldiga hamnar i kläm, vilket inte är acceptabelt i ett modernt samhälle.

Joomla